Права категорії Е

Щоб возити з собою більше вантажу, до транспортних засобів – і легковим, і вантажним, і до автобусів – можна кріпити причіп. Це може бути як невелика відкрита модель, в яку влізе кілька сотень кілограм, так і багатотонний причіп, який возять фурами.

Що дає категорія Е, і які у неї є види?

Категорія Е дає право керувати ТЗ з причепом понад певної маси. Її потрібно відкривати окремо, оскільки управління машиною без причепа і з ним – сильно відрізняється:

  • збільшує довжину (до довжини вашого ТЗ додається довжина причепа і зчіпки);
  • змінює динаміку: набір швидкості, гальмування;
  • потрібна увага на причеп при обгоні, маневруванні, поворотах з різних радіусом.

Не маючи досвіду можна з великою ймовірністю пошкодити як своє ТЗ, так і чуже майно.

Категорія Е «входить» в інші категорії. Нижче розглянемо їх докладніше.

ВЕ

Категорія ВЕ дає право водити легкові авто з причепом, чия маса більше 750 кг. Є обмеження: загальна маса (авто + причіп) повинна бути не більше 3500 кг.

Наприклад: у вас невеликий хетчбек, що важить 1200 кг. Маючи категорію ВЕ, ви можете везти причіп вагою до 2300 кг.

Маючи категорію В, ви теж можете керувати легковим авто з причепом, але тільки масою до 750 кг.

РЄ та С1Е

Будь-С1Е дозволяє водити вантажівки масою від 3500 до 7500 кг з причепом масою понад 750 кг. Загальна маса (машина + причіп) не повинна перевищувати 12 000 кг.

Будь РЄ дозволяє управляти вантажними авто масою від 3500 кг і вище з причепом масою від 750 кг. Обмежень по сумарному вазі (як у С1Е) – немає. Саме такі права потрібні, щоб водити фури.

Важливий нюанс: вага автомобілів обов’язково повинен знаходитися в зазначених в категорії межах. З категоріями С1Е і РЄ не можна управляти вантажним авто з причепом, якщо їх сумарна маса менше 3500 кг (оскільки такі автомобілі входять в категорії В і ВЕ). А з правами С1Е – не можна водити вантажівку з причепом, якщо вага автомобіля перевищує 7500 кг (навіть якщо загальна маса буде менше 12 000 кг).

ДЕ і Д1Е

Поширюються на автобуси з причепом. Такі зазвичай використовуються для туристичних перевезень на далекі відстані, якщо вантаж пасажирів не влазить у вантажний відсік автобуса.

Категорія Д1Е дозволяє їздити на автобусах з кількістю місць від 8 до 16, не рахуючи водія, з причепом масою понад 750 кг. ДЕ – «відкриває» автобуси з кількістю місць понад 16, не рахуючи водія, з причепом масою понад 750 кг.

Важливо: «вища» категорія ДЕ не дає права керувати «нижчої». А якщо маса причепа не перевищує 750 кг – відкривати підкатегорію Е не потрібно.

Що буде за їзду без потрібної категорії?

Керувати ТЗ з причепом, не маючи відповідної категорії – порушення. Воно прирівнюється до їзди без прав, і карається штрафом в 510 грн (ст. 126 КпАП ч.2, пункт 2.2).

Якщо вас зупинив інспектор і виявив таке порушення, крім грошового штрафу виникнуть інші проблеми: автомобіль відправиться на штрафмайданчик. «Доставку» до штрафстоянка і зберігання на ній платні.

Щоб не виникало таких проблем – для керування ТЗ з причепом треба мати відповідну категорію.

Кому варто відкрити вкладену категорію Е?

Відкрити категорію Е варто, якщо ви хочете водити приватне авто з причепом, або заробляти на цьому.

У першому випадку причіп може стати в нагоді, якщо ви часто подорожуєте у великій компанії, або маєте якусь іншу техніку (квадроцикл, снігохід, човен, мотоцикл), яку треба перевозити причепом, або хочете купити автобудинок і подорожувати з ним. Якщо мова йде про разову або дуже рідкісні поїздки – можна обійтися і рекомендованим транспортом. Але якщо причіп потрібен часто – краще відкрити категорію Е собі.

Якщо ви хочете працювати водієм (автобуса, вантажного авто, фури) – відкрита категорія Е може підвищити вашу затребуваність у роботодавців і підняти можливий дохід.

Найприбутковішим варіантом є водіння фури – навіть якщо їздити в межах України, ви стабільно отримуватимете від 14-15 тисяч грн і більше. Якщо ж їздити за кордон, зарплата може починатися від 1000 $ зі старту, і доходити до декількох тисяч євро. Крім високого доходу ви отримаєте ще й затребуваність – далекобійників охоче беруть на роботу, навіть якщо вони не мають великого досвіду.

Якщо зараз у вас немає потреби у відкритті підкатегорії Е, але є вільний час і бажання – її варто відкрити на майбутнє. Вимоги до навчання та до здачі іспитів поступово ускладнюються. Можливо, якщо вам знадобиться водити авто з причепом через 5-10 років – на той час отримати права буде і складніше, і довше, і дорожче.

У яких автошколах ТСОУ можна відкрити підкатегорії Е?

У наших відділеннях ви можете навчитися на такі категорії:

  • Дарницький район (Бориспільська, 26Б): СЕ;
  • Дніпровський район (Сосюри, ​​7): ВЕ, РЄ, С1Е;
  • Солом’янка (Гетьмана, 27): СЕ;
  • Шевченківський район: РЄ.

За категоріями Д1Е і ДЕ ми не навчаємо.

Як проходить навчання?

В ході навчання ви проходите теоретичну частину, практику, і складаєте іспит.

На теорії вивчають:

  • види причепів, способи і правила їх підключення, допустима вантажопідйомність;
  • вдалі і невдалі варіанти складів при навчанні на РЄ (наприклад, ідеальний автопоїзд – це повнопривідна важка машина з коротким заднім свесом і 2-вісний довгий причіп з низько розташованим центром ваги і широкий колією);
  • правила і особливості навантаження вантажу, щоб він не заважав керувати ТЗ;
  • нюанси водіння ТЗ з причепом з різною завантаженням (розглядається швидкісний режим, маневрування, проходження різних ділянок дороги);
  • особливості ПДР, що стосуються управління ТЗ з причепом;
  • повторення сигнальних вогнів автомобіля, правила їх підключення та ремонту.

В ході практичних уроків ви будете їздити на ТЗ відповідної категорії з причепом. Спочатку практика проводиться на майданчику: так ви зможете в спокійних умовах «відчути», як управляється автомобіль з причепом, як він рушає і гальмує, як повертає.

Практична частина є найважливішим етапом навчання, оскільки водіння ТЗ з причепом вимагає саме особистого досвіду. У нашій автошколі ви можете отримати базовий навик в достатньому обсязі, щоб після відкриття категорії водити авто з причепом самостійно.

Після закінчення курсу проводиться «тренувальний» внутрішній іспит – щоб виявити ваш рівень знань. Він не впливає на отримання прав – з його допомогою ви зрозумієте, які питання треба повторити заново.

Потім призначається дата «основного» іспиту. Він проходить так само, як і екзамен на «батьківську» категорію: спочатку здається теорія у вигляді тестів на комп’ютері, а потім – практика.

Вимоги до водія, список потрібних документів і нюанси оплати

Для відкриття підкатегорії Е треба мати стаж в «основний» категорії не менше 1 року. Наприклад, якщо категорію В ви відкрили 15 серпня 2019 – відкрити ВЕ можна не раніше 15 серпня 2020.

Також потрібно принести документи:

  1. оригінал паспорта та копії 1-2 сторінок і сторінки з пропискою;
  2. оригінал і копія ІПН;
  3. 5 фото 3.5х4.5;
  4. меддовідки 083 / у.

Довідка береться в будь-якій державній або приватній лікарні, бланк можна взяти там же. Для отримання знадобиться здати кілька загальних аналізів та пройти основних лікарів (хірург, окуліст, ЛОР, невропатолог і терапевт, жінкам додатково ще гінеколог).

Оплату можна вносити частинами – по домовленості з викладачем в обраній автошколі.

Скільки коштує отримати права підкатегорії Е, і скільки триває навчання?

Ціни і терміни навчання в автошколах ТСОУ такі:

ВЕ: 1.5 місяці, від 10000 грн, водіння / теорія – 15/42 години;
С1Е: 1.5 місяці, від 5000 грн, водіння / теорія – 15/42 години;
CE: 1.5 місяці, від 11500 грн, водіння / теорія – 15/42 години.

Чому отримувати права підкатегорії Е варто саме у нас?

У Києві працює чимало автошкіл, в яких навчають керувати автомобілями з важким причепом. Однак саме до нас найкраще звернутися, якщо ви хочете не просто відкрити категорію, а отримати корисний досвід, який дозволить відразу сідати за кермо, і впевнено почувати себе в будь-якій ситуації на дорозі.

З наших переваг:

групи учнів швидко набираються – вам не знадобиться довго чекати початку занять;
вся техніка підтримується в працездатному стані і чистоті: вчитися на ній буде комфортно і зручно;
кожен клас обладнаний наочними посібниками і комп’ютерами – для більш простого і зрозумілого засвоєння матеріалу;
кожен викладач – і по теорії, і по практиці – відмінно знає свою справу, і знає, як максимально докладно передати свої знання учням;
кожне відділення має зручне розташування і близькість до станції метро і / або зупинок громадського транспорту (якщо їздити в автошколу ви плануєте не за кермом);
є можливість взяти додаткові уроки по практиці в потрібній кількості;
навчання можна оплачувати частинами;
кожна автошкола, що входить в мережу ТСОУ, працює кілька десятиліть (а значить має відмінну матеріальну базу і освітню програму).

Основні питання

Як швидко почнуться заняття після того, як я запишуся в вашу автошколу?

Заняття починаються, коли збирається група з достатньої кількості учнів. У нашій автошколі це відбувається швидко, оскільки ми є однією з кращих в Києві. Більш точну дату ви можете дізнатися, зателефонувавши в вибране відділення. Зазвичай максимум, який доводиться чекати – пара місяців (якщо попередня група тільки-тільки закінчила навчання).

Чи всі студенти здають іспит і відкривають категорію?

Оскільки відкривати підкатегорію Е приходять вже водії з досвідом – проблем в більшості випадків не виникає: всі укладаються в стандартну програму, і здають іспит з першої спроби. Нечасто (особливо в нашій автошколі), але все ж зустрічаються перездачі.

Чи зможу я перездати іспит, якщо не вийде з першого разу?

Так. Для перездачі не потрібно заново проходити курс автошколи. Дату нового іспиту призначить інструктор.

Чи складно вчитися водити авто з причепом?

Ні. Відчуття можна приблизно порівняти з пересадкою між різними авто (наприклад, з хетчбека в універсал, або з невеликої вантажівки в більший): суть залишається та ж, але з’являються нові нюанси.

Чи можна взяти додаткові заняття по практиці

Так, це звичайна справа – багато учнів хочуть потренуватися більше. У водінні з причепом саме практика є найважливішою частиною навчання. Хтось освоює її швидко, пару раз проїхавшись (або вже маючи досвід їзди з легкими причепами до 750 кг). Хтось укладається в стандартні 15 годин, які відводяться автошколою. А є й ті, кому потрібно трохи більше часу, або хто хоче освоїти водіння ТЗ з причепом до ідеального рівня

Скільки будуть коштувати додаткові уроки

Залежить від категорії ТЗ, на якому ви хочете практикуватися

Якщо залишилися якісь інші питання, на які тут не знайшлося відповіді – телефонуйте, і ми відповімо.